Andreas Welin skaber street art i Haderslev

I de senere år har Haderslev investeret i gavl-kunstværker af meget forskellig slags og netop i disse dage udfører streetartisten Andreas Welin et stort gavlmaleri i anledning af markeringen af Danmarks overtagelse af det nordlige Slesvig i 1920.Andreas Welin, 26 år født i Sønderborg, bor og arbejder i København og internationalt. Han har bl.a. 2 mål. Han stræber

Kunsthuset lukket

Grundet de omstændigheder hele vores samfund finder sig i i øjeblikket, har vi set os nødsaget til at lukke Kunsthuset, og dermed vores udstilling, indtil videre. Bestyrelsen holder sig orienteret, og kommunikerer løbende.  Vi beklager at udstillingen med Annette Gerlif er lukket og udstillingen med medlemmer af kunstnergruppen Riimfaxe er udsat til efteråret 2020, ”Urlandskabets billeder” er

Helga Kristmundsdóttir: Urlandskabets Billeder – Udsat til 2021

Den islandske kunstmaler, Helga, Kristmundsdóttir, udstiller i Haderslev Kunstforening. “Kristmundsdóttir maler mere ekspressionistisk, hvor farverne, rene og blandede, synes at vælte frem på lærredet et eller andet sted fra og lægge sig lag på lag og gennem forskydningerne i netop farverne opstår der former og struktur, der bliver til voldsomme landskaber. Der er ingen tvivl om at det

Riimfaxe: Venskab-en-artistbook – Udsat til efteråret 2020

Kunstnergruppen Riimfaxe (Nattens mytiske hest ud fra hvis mund morgendisen kommer) og Haderslev Kunstforening har indgået aftale om, at gruppens meget velestimerede 10 medlemmer, danske, tyske og en enkelt svensker, udstiller værker over temaet Genforeningen 1920 – set fra 2020. Kunstnergruppen blev etableret med udgangspunkt i fynske kunstnere i 1969 og er fyldt 50 år. De deltagende kunstnere

Annette Gerliff: Fragmenter af rum – 22.02.-22.03.20

Fragtmenter af rum – en udstilling med Annette Gerliff (født Aalborg 1971). Se invitationen til udstillingen ved at trykke her. Annette Gerliff om sine værker: “Jeg arbejder med maleri, grafik, tegninger, collager og installation I mine værker arbejder jeg med rumskabende linjer, geometriske former, opløste rum og fragmenterede arkitekturer. Jeg undersøger form, farve, rum, materiale og

Generalforsamling UDSAT

Generalforsamlingen er udsat – nyt tidspunkt oplyses senere.  Indkaldelse til generalforsamling 2020.Haderslev Kunstforening, onsdag, d. 11. marts kl. 18.30Haderslevhus, Slotsgade 33, Haderslev. Parkering ved f.eks. Høppners Gård, Håndværkerparken, Jomfrustien, eller ved Naffet.Haderslev d. 21. februar 2020 Dagsorden for generalforsamlingen: Pkt. 1 Valg af dirigent.Pkt. 2. Fremlæggelse og godkendelse af beretning for foreningens virksomhed 2019 v.