Generalforsamling UDSAT

Generalforsamlingen er udsat – nyt tidspunkt oplyses senere.  Indkaldelse til generalforsamling 2020.Haderslev Kunstforening, onsdag, d. 11. marts kl. 18.30Haderslevhus, Slotsgade 33, Haderslev. Parkering ved f.eks. Høppners Gård, Håndværkerparken, Jomfrustien, eller ved Naffet.Haderslev d. 21. februar 2020 Dagsorden for generalforsamlingen: Pkt. 1 Valg af dirigent.Pkt. 2. Fremlæggelse og godkendelse af beretning for foreningens virksomhed 2019 v.

Annette Gerliff: Fragmenter af rum – 22.02.-22.03.20

Fragtmenter af rum – en udstilling med Annette Gerliff (født Aalborg 1971). Se invitationen til udstillingen ved at trykke her. Annette Gerliff om sine værker: “Jeg arbejder med maleri, grafik, tegninger, collager og installation I mine værker arbejder jeg med rumskabende linjer, geometriske former, opløste rum og fragmenterede arkitekturer. Jeg undersøger form, farve, rum, materiale og

Riimfaxe: Venskab-en-artistbook – Udsat til efteråret 2020

Kunstnergruppen Riimfaxe (Nattens mytiske hest ud fra hvis mund morgendisen kommer) og Haderslev Kunstforening har indgået aftale om, at gruppens meget velestimerede 10 medlemmer, danske, tyske og en enkelt svensker, udstiller værker over temaet Genforeningen 1920 – set fra 2020. Kunstnergruppen blev etableret med udgangspunkt i fynske kunstnere i 1969 og er fyldt 50 år. De deltagende kunstnere

Art i skok & Haderslev Kunstskole – 21.05.-01.06.20

Kunstnergruppen Art i Skok og Haderslev Kunstskole udstiller. Mere information følger.

Helga Kristmundsdóttir: Urlandskabets Billeder – Udsat til 2021

Den islandske kunstmaler, Helga, Kristmundsdóttir, udstiller i Haderslev Kunstforening. “Kristmundsdóttir maler mere ekspressionistisk, hvor farverne, rene og blandede, synes at vælte frem på lærredet et eller andet sted fra og lægge sig lag på lag og gennem forskydningerne i netop farverne opstår der former og struktur, der bliver til voldsomme landskaber. Der er ingen tvivl om at det

Foredrag v. Jørn Buch: Genforeningen politisk og kunstnerisk d. 01.04.2020

Genforeningen politisk og kunstnerisk. Onsdag d. 1. april 2020 kl. 19:30 – 21:30, i Kunsthuset, Jomfrustien 52. Parkering ved Østergade. Entre medlemmer: 50 kr. Ikke-medlemmer: 75 kr. Historikeren Jørn Buch, Haderslev, holder foredrag om den politiske side af genforeningen og kommer også ind på den omfattende gensidige propaganda, der kom i spil i form af kunstnerisk udformede flyveblade, plakater og