Anders Moseholm “8. juli” – 21.9 – 20.10.19

Udstillingens værker relaterer til ulykken på Haderslev Dam 8. juli 1959 Kunstnerens far deltog som redningsmand ved damkatastrofen i 1959. Oplevelsen blev skelsættende for hele familien, der aldrig nævnte ulykken med et ord. Først langt senere i livet læser Anders Moseholm om katastrofen og ser billederne fra ulykken; en oplevelse som ligger til grund for

Salvador Dalí “101 Dalier i Haderslev” – 26.10 – 24.11.19

VELKOMMEN TIL SALVADOR DALÌS MAGISKE UNIVERS!Grafiske værker udstilles i Kunsthuset.Smeltede ure! Brændende giraffer, og meget meget mere…Din verden bliver aldrig den samme igen! Lover samleren Peter Olufsen. 101 grafiske værker viser Salvador Dalí på toppen af sin skaberevne. Arbejdet med ætsninger og litografier gav Salvador Dalí ny arbejdsglæde – og nye indtægter – i medier, der var mere spontane i

Filmaften for medlemmer 20.11.19

Mere information følger.

Julesalg 2019 30.11 – 1.12.19

Julemarked ved Haderslev Kunstforening 2019 afholdes i weekenden 30. november – 1. december, begge dage kl. 11-16. Mere information følger.

Salvador Dalís magiske verden – 6.11.19

Foredrag/causeri 6/11 kl. 19: ”Salvador Dalis magiske verden”, Dalisamleren og grafikeksperten Peter Olufsen fortæller om et langt liv i kulturens tjeneste, om Salvador Dalís betydning for det 20ende århundredes kunst og om den surrealistiske kunstners imponerende grafiske produktion på over 1700 værker. Peter Olufsen er forfatter til ”Grafikeren Salvador Dali” – En håndbog som kan købes på udstillingen for