23. februar – 24. marts 2019 – “Indblik” – Kamma Svensson

I samarbejde med Historisk Arkiv udstilles originalværker, collager, skitser, tegninger fra Magasinet, fotografier, bogillustrationer og trykplader fra illustrerede bøger og meget mere. Se invitation til udstillingen med værker af Kamma Svensson her. Se plakaten til udstillingen her. Kamma Svensson begyndte allerede i studietiden i Berlin at sende illustrerede artikler til danske aviser. Efterhånden blev tegningen

30. marts – 22. april 2019 ”Højtryk og andre indtryk” Tine Hind

Tine Hind (1953) Uddannelse: 1973-74 Rijks Akademi, Amsterdam, Holland ,1975-76 Aarhus Kunstakademi, 1977 Stats Akademi, Poznan, Polen. Medlem af: Kunstnersamfundet, BKF, Danske Grafikere, Fyns Grafiske Værksted, Kvindelige Kunstneres Samfund, KS PRO, KS Riimfaxe Nyere seperat Udstillinger: 2018 Odder Kunstforening, Odder, 2018 Fortegården, Riisskov, 2018 Hos Marianne Isager, Tversted, 2017 Separat i Påsken, Galleri Arte, Lildstrand.

8. april 2019 – 45 år med sværte under neglene – Tine Hind

Mandag d. 8. april kl. 19-21 holder billedkunstneren Tine Hind foredrag: ”45 år med sværte under neglene” Pris: Medlemmer af Kunstforeningen: 40 kr., andre: 75 kr. Arrangeret i samarbejde med Folkeuniversitetet. 30. marts – 22. april 2019 ”Højtryk og andre indtryk” Tine Hind

27 april – 19 maj 2019 – “Arch Hands” – Henrik Brahe

Henrik Brahe har de sidste mange år arbejdet på arkæologiske ekspeditioner som fotograf i nær-mellem og fjernøsten. Han regner med at kunne præsenterer en ny bog, ”Arch Hands” i forbindelse med udstillingen i Haderslev. Se mere på: http://www.henrikbrahe.com/ Og var førende inden for iscenesat fotograf, jvnf. Den Store Danske: I Danmark var Bent Riis (f.

8. juni – 23. juni 2019 Povl Christensen

Der vil være fernisering for udstillingen d. 8. juni kl. 14. Povl Christensen ville oprindelig have været maler, og efter de traditionelle forberedende øvelser på Teknisk Skole blev han da også optaget på Kunstakademiets malerskole. Det var i september 1926. Tre år senere debuterede han på Kunstnernes Efterårsudstilling. I 1930 tog C. springet fra malerskolen

13. juni 2019 – Mogens Paahus om Povl Christensen

Onsdag d. 13. juni kl: 19-21 holder Mogens Pahuus, Aalborg universitet foredrag om grafikeren og illustratoren Povl Christensen. Mogens Pahuus er prof. emeritus ved Institut for læring og filosofi, Aalborg Universitetscenter. Han har skrevet en række bøger om bl.a. livsfilosofi og store forfatteres livssyn samt om billedkunst. Han udgav i 2017 den illustrerede bog: “Povl

25. maj – 5. juni Kunstskolen i Kunsthuset og ARTISKOK udstiller

Kunstskolen i Kunsthuset og kunstnergruppen ARTISKOK udstiller i Det Gamle Havnekontor.   Mere information følger.