8. juni – 30. juni 2019 Povl Christensen

Illustrator og grafiker 1909-1977. Udstillingen viser bl.a. et af Povl Christensens grafiske hovedværker, nemlig 26 store illustrationer til Leonora Christinas : Jammersminde, udført i 1955. Der vil være fernisering for udstillingen d. 8. juni kl. 14. Udstillingen åbnes af: Ole Holm Larsen, Kolding Kunstforening og grafisk tilrettelægger af Mogens Pahuus bog om Povl Christensen Povl

13. juni 2019 – Mogens Paahus om Povl Christensen

Onsdag d. 13. juni kl: 19-21 holder Mogens Pahuus, Aalborg universitet foredrag om grafikeren og illustratoren Povl Christensen. Mogens Pahuus er prof. emeritus ved Institut for læring og filosofi, Aalborg Universitetscenter. Han har skrevet en række bøger om bl.a. livsfilosofi og store forfatteres livssyn samt om billedkunst. Han udgav i 2017 den illustrerede bog: “Povl

25. maj – 5. juni Art i skok og Kunstskolen i Kunsthuset udstiller

Kunstskolen i Kunsthuset og kunstnergruppen ART I SKOK udstiller i Det Gamle Havnekontor. Art i skok udstiller fra d. 25-26. maj. Fernisering d. 25. maj kl. 13. Udstillingen er åben begge dage fra kl. 13-16. Haderslev Kunstskole udstiller fra 30. maj til 5. juni. Fernisering torsdag d. 30. maj kl. 14 Velkomst ved bestyrelsesformand Claus

10. august – 15. september 2019 Kunstnersammenslutningen Sæhrimner

Pressemeddelelse: Kunstnersammenslutningen Sæhrimner: Spændende udstilling i Kunsthuset, Haderslev Sæhrimner er i den nordiske mytologi navnet på den galt, der bor i Valhalla. Grisen har den egenskab, at skærer man tykke lunser af siden på den, vokser kødet straks frem igen. Kunstnersammenslutningen Sæhrimner eller blot Gruppe Sæhrimner er således opkaldt efter Valhallas selvsupplerende gris. Et velvalgt