Foredragsrække v. Ole Jul: Kunsten i det 20. århundrede – 2023/24

Kunsten i det 20. århundrede, en rost foredragsrække i Kunsthuset OBS: Ny lokation for foredrag i 2024:  De tre forårs foredrag i 2024, af mag. art Ole Jul, er flyttet til Historie Haderslevs Læsesal i Bispen på 2. sal. Det drejer sig om foredragene 20. februar kl. 19, 12. marts kl. 19, og 16. april

Majgaard & Bennich: Organisk grobund 02.03.-21.04.24

Begge kunstnere tager deres udgangspunkt i naturen. Nirvi Bennich fra et nedlagt landbrug, hvor levn fra fortiden skaber fortællinger i konstrasten til dets naturlige miljø. Inspirationen hentes fra en bred vifte af motiver, det figurative og abstrakte. Planter, vækstlighed og mennesker. Eksperimenter med maleriet, materialet og metoder står i centrum. Marianne Majgaard arbejder med skulptur

Generalforsamling 19.03.24

Generalforsamling i Haderslev Kunstforening tirsdag den 19. marts 2024 kl. 19.00 på Månen/Bispen. Generalforsamlingen er åben for alle aktive medlemmer, og tilmelding er ikke nødvendig. Medlemskort for 2024 vil blive udleveret ved ankomst til generalforsamlingen. Hvis man ikke deltager i denne, vil medlemskortet kunne udleveres i åbningstiderne for udstillingerne i Kunsthuset/det midlertidige kunsthus i Apotekergade

Forår på havnen: Jonas Kjeldgaard Sørensen: Himmelhviskerne 27.04.-09.06.24

Vi glæder os til endnu et Forår på havnen. Under Forår på havnen har vi åben for udstillingen Himmelhviskerne med værker af Jonas Kjeldgaard Sørensen (f. 1993). Dimitteret fra Fyns Kunstakademi 2018. Han arbejder med en kombination af performance, video og skulptur. Har udstillet på bl.a. Ringsted Galleriet, Artspace Transit, Villa kultur/VÆKST, Udstillingsstedet Spanien 19C

Haderslev Kunstskole udstiller 15.06.-30.06.24

Information følger.

Lyhne & Kromann-Andersen: POLYFONI Udsat til 2024

Udstillingens titel er “Polyfoni” som betyder flerstemmighed, men flerstemmighed på den måde, at den enkelte stemme spiller med sit helt eget udtryk, samtidig med den indgår i det samlede billede. På den måde spiller Kromann-Andersen og Lyhnes værker sammen og skaber overtoner, hvor beskueren inviteres med, til at lave nye forbindelser. Udstillingen er desværre udsat