Generalforsamling UDSAT

Generalforsamlingen er udsat – nyt tidspunkt oplyses senere.  Indkaldelse til generalforsamling 2020.Haderslev Kunstforening, onsdag, d. 11. marts kl. 18.30Haderslevhus, Slotsgade 33, Haderslev. Parkering ved f.eks. Høppners Gård, Håndværkerparken, Jomfrustien, eller ved Naffet.Haderslev d. 21. februar 2020 Dagsorden for generalforsamlingen: Pkt. 1 Valg af dirigent.Pkt. 2. Fremlæggelse og godkendelse af beretning for foreningens virksomhed 2019 v.

Søren Thorsen: Fotografier – 15.08.-20.09.2020

Kunsthuset åbner med en fotografisk separatudstilling med værker af Søren Thorsen, Vojens. Udstillingen åbnes d. 15. august kl. 14. og varer til 20. september 2020. Onsdags åbning er 16-19. Tryk her og se invitationen til udstillingen.  Portræt af Søren Thorsen Som pensioneret tandlæge fra 2007 og født i 1944, har Søren Thorsen i mange år

Kim Holm & Ann Sloth: 29.09.-25.10.2020

Udstilling med keramik af Kim Holm og væveren Ann Sloth.Udstillingen åbnes d. 29. september kl. 14 og varer til 25. oktober. Ann Sloth, billedvæver, uddannet ved Det Jyske Kunstakademi. Tryk og se CV her.Kim Holm, keramiker, uddannet ved Aarhus Kunstakademi. Tryk og se CV her.

Riimfaxe: Venskab-en-artistbook – 31.10-13.12.2020

Kunstnergruppen Riimfaxe (Nattens mytiske hest ud fra hvis mund morgendisen kommer) og Haderslev Kunstforening har indgået aftale om, at gruppens meget velestimerede 10 medlemmer, danske, tyske og en enkelt svensker, udstiller værker over temaet Genforeningen 1920 – set fra 2020. Kunstnergruppen blev etableret med udgangspunkt i fynske kunstnere i 1969 og er fyldt 50 år. De deltagende kunstnere

Andreas Welin skaber street art i Haderslev

I de senere år har Haderslev investeret i gavl-kunstværker af meget forskellig slags og i juni 2020 færdiggjorde streetartisten Andreas Welin et stort gavlmaleri i anledning af markeringen af Danmarks overtagelse af det nordlige Slesvig i 1920.Andreas Welin, 26 år født i Sønderborg, bor og arbejder i København og internationalt. Han har bl.a. 2 mål. Han