På grund af oversvømmelse af Kunsthuset og deraf efterfølgende renovering er huset lukket i de kommende måneder. Bestyrelsen har derfor indgået en lejeaftale med Mogens Lorentzen, ejer af Apotekergade 13 (over for Haderslev Domkirke).
Lejeaftalen starter den 1. januar 2024, og foreningen kan derfor afholde både udstillinger og muligvis også de planlagte foredrag i lokalerne.

Kommende udstillinger vi forventer at afholde i Apotekergade 13 i 2024:
Udstillingen KONTRAST, en censureret udstilling med værker inden for maleri, fotografi, skulptur, keramik samt objekter i øvrigt.
Udstillingen er et gæstespil fra FFKK, Flensborg Fjords Kunst & Kulturforening.
Udstillingsperiode: Lørdag den 13. januar 2024 med fernisering samme dag kl. 13-15 til og med den 25. februar.

Fra den 2. marts til og med den 21. april udstiller Nirvi Bennich og Marianne Majgaard, ”Organisk Grobund”. Naturen er Nirvi’s udgangspunkt for det figurative og abstrakte. Planter, vækstlighed og mennesker. Eksperimenter med maleriet, materialet og metoder er centralt. Marianne Majgaard arbejder med skulpturer i glaseret stentøjler. Billeder på naturens evolution på godt og ondt.

Foråret sluttes af med ”Forår på Havnen” med start den 27. april med fernisering på den sidste udstilling i Kunstforeningens regi. Herefter overtager Kunstskolen med aktiviteter over sommeren. Program offentliggøres medio april 2024.

NB. Der er ændrede åbningstider, så længe Kunstforeningen bor i Apotekergade 13: Tirsdage og torsdage fra kl. 14-16 samt lørdage fra kl. 11-15.

De bedste hilsner med ønsket om en glædelig jul!
Bestyrelsen, Haderslev Kunstforening